Wednesday, September 16, 2009

RAYA OH RAYA..!!!

Hermm raya dah nak dekat nie. Tinggal berapa hari je lagi umat Islam akan menyambut aidilfitri. Oh ye.., pasal cerita2 aku tu, nanti aku sambung lagi k.. sekarang kite kena bagi laluan pada Syawal yang bakal menjelma dulu. Eh, eh.., sebut pasal raya nie, korang sume dah beli baju raya ke?? Aku biasa je.., sambut ala kadar. Ape yang termampu, itula yang aku beli. Membazir tu kan amalan syaitan. Aku beli baju raya je tahun nie, kasut raya tak beli pun, aku pakai yang 2 tahun lepas punye.. ala, kasut tu pun elok lagi.. Hehe.. Korang masak ape ea raya nie..? kalau kat kampong aku, dieorang suke wat laksa, nasi ayam, nasi beriani, dan ketupat semestinye wajib ada., kalau tak, tak meriah raya.. Huhuhu! Haa.., raya2 nie, korang jangan sibuk nak main mercun pulak ea.. Bahay tau. Silap2 ari bulan, boley terbakar jari tu.. kikiki.. So, nasihatkanla adik2 kat rumah tu supaya kurang2kan main mercun. Bahaya dik..

No comments: