Wednesday, October 21, 2009

Bermula la Hidup Baru..

Akhirnya.. setelah lama aku tunggu punya tunggu, datang jugak surat tawaran daru UKM yang memanggilku untuk daftar diri. Huh, gembiranya bukan kepalang nak ku ungkapkan. Sebuah universiti yang tak ku sangka2 untuk melayakkanku melangkahkan kaki ke sana. Aku rasa sungguh bertuah dah beruntung waktu itu. Hanya Allah yang tahu betapa bersyukur dan gembiranya hatiku. Rasa macam nak lompat2 je. Tapi bila fikir2, masa tu kat umah mak sedara aku, spupu2 lelaki aku ramai, kalau aku melompat... eeeee buruknye perangai.. So tak jadila aku melompat.. Haha.
Gembira, memang la gembira. Tapi bila tengok course yang aku dapat.. NURSING. Ya Allah... Macam mane nie?? Nak terime ke tak? Seumur hidup aku dari kecik, tak pernah terlintas pun difikiranku untuk bercita2 menjadi seorang JURURAWAT..
Atas dorongan dan sokongan dari family, akhirnya aku terima.. Masa isi borang hari tu pun, bukan aku yang isi. Akak nagn abg spupu aku yang beria2 nak isi. Dieorg yang bersemangat! Aku buat bodo je. Haha. Yela, isi borang pun untuk apply kat UKM, hati aku yakin sangat aku tak kan dapat tawaran tu. Tapi.., tu la org cakap.., rezeki namanya.
Tak rugi aku terima. Daripada aku terseksa kat PTPL, baek aku masuk UKM. Aku dapat ramai kawan2 baru. Mereka jauh lebih baek.. Alhamdulillah...
Bukan aku nak mengutuk atau nak bandingkan mana2 pelajar. Tapi aku cuma luahkan ape yang aku rasa dan alami. Demi Allah, semua tu benar2 berlaku. Sebenarnya, belajar di mana2 pun same je. Yang penting hati kita dan sikap kita untuk menerima keadaan tu. Sebagai org melayu yang beragama Islam pulak tu., pandai2 la kite jaga adab, pergaulan, kesopanan dan segala adat istiadat ketimuran selaras dengan ajaran agama kita.
Ewah2.. macam ustazah pulak aku nie. Hehe..
Haa.., inila gamba sebahagian drp kwn2 aku kt UKM masa orientasi hari tu.. Aku yang pakai baju biru tu. Hehe.

1 comment:

afifahahmadsokri said...

smua yg mbik gmbr ngan akak 2 bkal nurse kew??